Automatisering en tijdsbesparing door dynamische data validatie

World of Content is een content management platform dat aan de ene kant merken bedient en aan de andere kant retailers. De meer dan 1500 aangesloten merken leveren data over hun producten aan bij World of Content. World of Content voegt al deze data samen met de data van andere merken en biedt deze data aan de retailers aan. Helaas matched de data van de merken niet altijd met de vereisten van de retailers. Hierdoor moeten data specialisten handmatig de klant inlichten en fouten herstellen. Wij zijn aan de slag gegaan met het bouwen van een framework dat gebruikt kan worden om dynamisch de vereisten van de retailers te definiëren en de data van de merken volgens deze vereisten te valideren. Door dit framework te integreren in het platform van World of Content wordt er tijd en geld bespaard.

Use Case

Het bedienen van verschillende partijen aan beiden kanten van een platform is altijd lastig. De meeste partijen hebben verschillende belangen en wensen, daarom is het lastig om een standaard op te tuigen. World of Content zit in dezelfde situatie waar ze aan de ene kant merken en aan de andere kant retailers bedienen. De uitdaging voor World of Content zit in het aanbieden van de data aan de retailers omdat elke retailer andere vereisten heeft en standaarden zoals GS1 nog niet breed geïmplementeerd zijn. Het is makkelijk voor de merken om een fout te maken met het invoeren of een van de vereisten over het hoofd te zien. Als dit gebeurd dan moeten de fouten vaak handmatig hersteld worden.

Momenteel is het controleren of de data van een merk aan de vereisten van een retailer voldoet een handmatig proces, evenals het herstellen van fouten. De data specialisten van World of Content zijn hier verantwoordelijk voor. Op het moment dat een retailer data teruggestuurd met de melding dat het niet voldoet aan de vereisten. Moet een data specialist handmatig aan de slag om te kijken wat er niet klopt om vervolgens het merk te informeren. Door dit proces te automatiseren en het merk tijdig op de hoogte te brengen van fouten in de data, kan er een hoop tijd en geld bespaard worden.

DATA VOLWASSENHEID

Beschrijver

WAT VINDT DE ONDERNEMER?

5/5
SECTOR

E-commerce

Onze Oplossing

Uiteindelijk hebben we voor World of Content een framework opgezet waarin gemakkelijk vereisten van een retailer gedefinieerd kunnen worden en data gevalideerd kan worden. Het framework zal op den duur geïntegreerd worden in het platform van World of Content zodat merken real-time feedback krijgen over data problemen.

1. Implementatie dynamisch data validatie framework

In eerste instantie was het de bedoeling het framework alleen te bouwen voor de vereisten van een supermarktketen in Nederland. Maar omdat het project zeer voorspoedig liep is ervoor gekozen dit uitbreiden naar de top 10 grootste retailers waar World of Content mee samenwerkt. Dit bracht wel een aantal uitdagingen met zich mee, onder andere dat het framework toe te passen moest zijn op de vereisten van ook andere retailers.

Om wensen van World of Content zo goed mogelijk te vervullen is het framework uiteindelijk in een Python package gewikkeld voor makkelijke integratie. Met deze package kan in een generiek formaat de vereisten van een retailer gedefinieerd worden, vervolgens kan dit gebruikt worden om data van een merk te valideren. Het framework werkt met regels en condities waarvan een aantal al zijn geïmplementeerd (bijv. vereist, minimum lengte, minimum waarde, bedrag, etc.). Om het voor World of Content eenvoudig te maken de package later uit te breiden is ook voor deze regels en condities een generiek formaat bedacht.

Benieuwd wat we met jouw
data kunnen doen?

Scroll naar top